Empiriusz

Krok po kroku:

  1. Zapoznaj się z regulaminem i upewnij się, że spełniasz kryteria.

  2. Poproś dyrektora/nauczyciela/opiekuna naukowego o rekomendację. Wzór rekomendacji stanowi Załącznik nr 3 .

  3. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią poproś rodziców/opiekunów prawnych o uzupełnienie i podpisanie oświadczenia – Załącznik nr 4.

  4. Zarejestruj konto w generatorze wniosków – generator.empiriaiwiedza.pl. W rubryce „Typ wnioskodawcy” wybierz „Osoba prywatna”.

  5. Po zarejestrowaniu konta uzupełnij dane profilu (zakładka „Profil”).

  6. Wypełnij formularz stypendialny (zakładka „Złóż wniosek” – wybierz projekt „Empiriusz”).

  7. Do formularza dołącz linki obligatoryjnych załączników zgodnie z regulaminem. Załączniki powinny zostać umieszczone w chmurze w formacie PDF, podpisane nazwą załącznika i Twoim imieniem i nazwiskiem, np. Rekomendacja_Empiriusz_Jan_Kowalski. W ustawieniach załączników powinny one zostać udostępnionej każdej osobie, posiadającej udostępniony link. Adresy URL załączników powinny zaczynać się od https:// 

  8. Złóż wniosek do  31.07.2023 i oczekuj na rozstrzygnięcie (więcej o rozstrzygnięciu w Regulaminie). 

31 lipca zakończyliśmy nabór wniosków w II edycji programu.
Wpłynęło 750 wniosków.
W tej chwili Kapituła Stypendialna ocenia złożone aplikacje. Wyniki zostaną ogłoszone na naszej stronie i w social mediach do 10 września 2023.

Przedstawiamy Kapitułę Programu:

Stypendyści drugiej edycji programu „Empiriusz

Kapituła programu stypendialnego „Empiriusz” prowadzonego przez Fundację Empiria i Wiedza ogłosiła laureatów drugiej edycji konkursu. 20 szczególnie uzdolnionych uczniów szkół ponadpodstawowych otrzyma stypendium w wysokości 15 tys. złotych oraz naukowe wsparcie i opiekę mentora. 

Prowadząc program stypendialny „Empiriusz”, Fundacja Empiria i Wiedza realizuje swoją misję, czyli edukację wspierającą w rozwoju najzdolniejszych, a jednocześnie wyrównującą szanse i gwarantującą równy dostęp do wiedzy wszystkim obywatelom. 

O stypendia w drugiej edycji programu ubiegało się ponad 750 uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy mają dobre wyniki w nauce, w tym szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy z nauk ścisłych, osiągnięcia w dziedzinie nauk ścisłych zdobyte w roku szkolnym 2022/2023 oraz wykazują zaangażowanie w inicjatywy społeczne i wolontariat. 

Komisję programu stypendialnego „Empiriusz” tworzyli: 

Zuzanna Piasecka, prezes zarządu Fundacji Empiria i Wiedza
Paweł Charążka, dyrektor Departamentu Zarządzania Zmianami i Procesami w Banku Gospodarstwa Krajowego
Horacy Dębowski, wicedyrektor Centralnej Komisji Edukacyjnej
Agata Diakun, lekarka, specjalistka chirurgii ogólnej
Marcin Gawlik, dyrektor Departamentu Ryzyka Kredytowego Sektora Publicznego i Przedsiębiorstw w BGK
prof. dr hab. Jan Fazlagić, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Sebastian Herod, współzałożyciel i prezes SI-Ecommerce, wiceprezes Lukardi SA
prof. Katarzyna Matczyszyn, profesor Politechniki Wrocławskiej, profesor wizytujący w Centro Nazionale de Ricerche w Pozzuoli we Włoszech.

Krok po kroku:

  1. Zapoznaj się z regulaminem i upewnij się, że spełniasz kryteria.

  2. Poproś dyrektora/nauczyciela/opiekuna naukowego o rekomendację. Wzór rekomendacji stanowi Załącznik nr 3 .

  3. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią poproś rodziców/opiekunów prawnych o uzupełnienie i podpisanie oświadczenia – Załącznik nr 4.

  4. Zarejestruj konto w generatorze wniosków – generator.empiriaiwiedza.pl. W rubryce „Typ wnioskodawcy” wybierz „Osoba prywatna”.

  5. Po zarejestrowaniu konta uzupełnij dane profilu (zakładka „Profil”).

  6. Wypełnij formularz stypendialny (zakładka „Złóż wniosek” – wybierz projekt „Empiriusz”).

  7. Do formularza dołącz linki obligatoryjnych załączników zgodnie z regulaminem. Załączniki powinny zostać umieszczone w chmurze w formacie PDF, podpisane nazwą załącznika i Twoim imieniem i nazwiskiem, np. Rekomendacja_Empiriusz_Jan_Kowalski. W ustawieniach załączników powinny one zostać udostępnionej każdej osobie, posiadającej udostępniony link. Adresy URL załączników powinny zaczynać się od https:// 

  8. Złóż wniosek do  31.07.2023 i oczekuj na rozstrzygnięcie (więcej o rozstrzygnięciu w Regulaminie). 

Prowadząc program stypendialny „Empiriusz”, Fundacja Empiria i Wiedza realizuje swoją misję, czyli edukację wspierającą w rozwoju najzdolniejszych, a jednocześnie wyrównującą szanse i gwarantującą równy dostęp do wiedzy wszystkim obywatelom. 

O stypendia w drugiej edycji programu ubiegało się ponad 750 uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy mają dobre wyniki w nauce, w tym szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy z nauk ścisłych, osiągnięcia w dziedzinie nauk ścisłych zdobyte w roku szkolnym 2022/2023 oraz wykazują zaangażowanie w inicjatywy społeczne i wolontariat. 

Komisję programu stypendialnego „Empiriusz” tworzą:

Zuzanna Piasecka, prezes zarządu Fundacji Empiria i Wiedza
Paweł Charążka, dyrektor Departamentu Zarządzania Zmianami i Procesami w Banku Gospodarstwa Krajowego
Horacy Dębowski, wicedyrektor Centralnej Komisji Edukacyjnej
Agata Diakun, lekarka, specjalistka chirurgii ogólnej
Marcin Gawlik, dyrektor Departamentu Ryzyka Kredytowego Sektora Publicznego i Przedsiębiorstw w BGK
prof. dr hab. Jan Fazlagić, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Sebastian Herod, współzałożyciel i prezes SI-Ecommerce, wiceprezes Lukardi SA
prof. Katarzyna Matczyszyn, profesor Politechniki Wrocławskiej, profesor wizytujący w Centro Nazionale de Ricerche w Pozzuoli we Włoszech.

Krok po kroku:

  1. Zapoznaj się z regulaminem i upewnij się, że spełniasz kryteria.

  2. Poproś dyrektora/nauczyciela/opiekuna naukowego o rekomendację. Wzór rekomendacji stanowi Załącznik nr 3 .

  3. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią poproś rodziców/opiekunów prawnych o uzupełnienie i podpisanie oświadczenia – Załącznik nr 4.

  4. Zarejestruj konto w generatorze wniosków – generator.empiriaiwiedza.pl. W rubryce „Typ wnioskodawcy” wybierz „Osoba prywatna”.

  5. Po zarejestrowaniu konta uzupełnij dane profilu (zakładka „Profil”).

  6. Wypełnij formularz stypendialny (zakładka „Złóż wniosek” – wybierz projekt „Empiriusz”).

  7. Do formularza dołącz linki obligatoryjnych załączników zgodnie z regulaminem. Załączniki powinny zostać umieszczone w chmurze w formacie PDF, podpisane nazwą załącznika i Twoim imieniem i nazwiskiem, np. Rekomendacja_Empiriusz_Jan_Kowalski. W ustawieniach załączników powinny one zostać udostępnionej każdej osobie, posiadającej udostępniony link. Adresy URL załączników powinny zaczynać się od https:// 

  8. Złóż wniosek do  31.07.2023 i oczekuj na rozstrzygnięcie (więcej o rozstrzygnięciu w Regulaminie). 

Stypendyści drugiej edycji programu „Empiriusz

Prowadząc program stypendialny „Empiriusz”, Fundacja Empiria i Wiedza realizuje swoją misję, czyli edukację wspierającą w rozwoju najzdolniejszych, a jednocześnie wyrównującą szanse i gwarantującą równy dostęp do wiedzy wszystkim obywatelom. 

O stypendia w drugiej edycji programu ubiegało się ponad 750 uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy mają dobre wyniki w nauce, w tym szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy z nauk ścisłych, osiągnięcia w dziedzinie nauk ścisłych zdobyte w roku szkolnym 2022/2023 oraz wykazują zaangażowanie w inicjatywy społeczne i wolontariat. 

Komisję programu stypendialnego „Empiriusz” tworzyli: 

Zuzanna Piasecka, prezes zarządu Fundacji Empiria i Wiedza
Paweł Charążka, dyrektor Departamentu Zarządzania Zmianami i Procesami w Banku Gospodarstwa Krajowego
Horacy Dębowski, wicedyrektor Centralnej Komisji Edukacyjnej
Agata Diakun, lekarka, specjalistka chirurgii ogólnej
Marcin Gawlik, dyrektor Departamentu Ryzyka Kredytowego Sektora Publicznego i Przedsiębiorstw w BGK
prof. dr hab. Jan Fazlagić, profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Sebastian Herod, współzałożyciel i prezes SI-Ecommerce, wiceprezes Lukardi SA
prof. Katarzyna Matczyszyn, profesor Politechniki Wrocławskiej, profesor wizytujący w Centro Nazionale de Ricerche w Pozzuoli we Włoszech.

Krok po kroku:

  1. Zapoznaj się z regulaminem i upewnij się, że spełniasz kryteria.

  2. Poproś dyrektora/nauczyciela/opiekuna naukowego o rekomendację. Wzór rekomendacji stanowi Załącznik nr 3 .

  3. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią poproś rodziców/opiekunów prawnych o uzupełnienie i podpisanie oświadczenia – Załącznik nr 4.

  4. Zarejestruj konto w generatorze wniosków – generator.empiriaiwiedza.pl. W rubryce „Typ wnioskodawcy” wybierz „Osoba prywatna”.

  5. Po zarejestrowaniu konta uzupełnij dane profilu (zakładka „Profil”).

  6. Wypełnij formularz stypendialny (zakładka „Złóż wniosek” – wybierz projekt „Empiriusz”).

  7. Do formularza dołącz linki obligatoryjnych załączników zgodnie z regulaminem. Załączniki powinny zostać umieszczone w chmurze w formacie PDF, podpisane nazwą załącznika i Twoim imieniem i nazwiskiem, np. Rekomendacja_Empiriusz_Jan_Kowalski. W ustawieniach załączników powinny one zostać udostępnionej każdej osobie, posiadającej udostępniony link. Adresy URL załączników powinny zaczynać się od https:// 

  8. Złóż wniosek do  31.07.2023 i oczekuj na rozstrzygnięcie (więcej o rozstrzygnięciu w Regulaminie). 

Prezentujemy laureatów programu stypendialnego „Empiriusz”! 

To wyjątkowi młodzi ludzie, którzy swoją pasją, zaangażowaniem społecznym i obszarami badawczymi wnoszą nieoceniony wkład w rozwijanie naszej wiedzy i społeczeństwa jako całości. 

31 lipca zakończyliśmy nabór wniosków w II edycji programu.
Wpłynęło 750 wniosków.
W tej chwili Kapituła Stypendialna ocenia złożone aplikacje. Wyniki zostaną ogłoszone na naszej stronie i w social mediach do 10 września 2023.

Przedstawiamy Kapitułę Programu:

Stanisław Bektas

Stanisław Bektas

Stanisław ma szczególne osiągnięcia w dziedzinie chemii, biologii i ekologii, potwierdzone m.in. sukcesami w licznych konkursach. To laureat Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Chemicznej Uniwersytetu Jagielońskiego. Ogólnopolskiej Olimpiady o Diamentowy Indeks AGH, Ogólnopolskiego Konkursu „O złoty indeks Politechniki Śląskiej” oraz finalista 59. Ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego im. prof. Antoniego Swinarskiego, 16. Ogólnopolskiego Konkursu Chemicznego Uniwersytetu Śląskiego i Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy Biologicznej i Ekologicznej. 

Zdobył tytuł Młodego Ekologa Innowatora podczas Ogólnopolskiej Olimpiady Innowacji Technicznych w Ochronie Środowiska. Jest autorem pracy badawczej „Synteza i zastosowanie zielonego utleniacza do unieszkodliwiania odpadów z formaldehydem”. Działa społecznie – pracuje jako wolontariusz w lokalnym domu pomocy społecznej w Krakowie, a za swoje zaangażowanie został wyróżniony „US Department of State Certificate Award”, czyli nagrodą rządu USA dla wolontariuszy. Jest też aktywnym działaczem Europejskiego Parlamentu Młodzieży.

Józefina Chądzyńska

Józefina Chądzyńska

Józefina interesuje się biologią – jej praca badawcza poświęcona jest „wpływowi temperatury dekrystalizacji i rodzaju miodu na wzrost szczepów bakterii probiotycznych z rodzaju Lactobacillus, Lactococcus i Streptococcus” – ale także rozwojem nauki. W obu dziedzinach odnosi sukcesy. Jest laureatką Konkursu Biologicznego Mazowieckiego Kuratora Oświaty, ogólnopolskiego konkursu projektu Econverse, międzynarodowego konkursu „Blog Competition Immerse Education”. Stworzyła projekt społeczny popularyzujący techniki efektywnej nauki, bierze udział w pracach Zespołu Mentorskiego Sieci Młodych Liderek oraz projektu społecznego ,,Misja: Rozwój”, który został zainicjowany w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Jest wolontariuszką Fundacji Web Korki.

Nikodem Ciomcia

Nikodem Ciomcia

Naukowa ścieżka Nikodema to przed wszystkim matematyka i fizyka. Jest częścią zespołu projektu analizy matematycznej spalania amoniaku w turbinie gazowej na Politechnice Śląskiej i autorem pracy naukowej z fizyki pt. „Temperaturowo-masowa dylatacja czasu w gazie doskonałym”. Sukcesy odnosi także w konkursach. To laureat konkursu naukowego podczas 6. Śląskiego Festiwalu Nauki, finalista Ogólnopolskiego Konkursu Naukowego E(x)plory i Konkursu Fizycznego „Poszukiwanie Talentów”. Działa w katowickim oddziale Polskiego towarzystwa Fizycznego. To także harcerz i społecznik – wolontariusz Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy i korepetytor w Fundacji Rafała Brzoski, która m.in. pomaga w nauce. 

Oliwia Górska

Oliwia Górska

Oliwia to interdyscyplinarna młoda naukowczyni, która prowadzi prace badawcze z dziedziny hydrobiologii. Zrealizowała badania dotyczące wpływu sztucznych nawozów azotowych, wzrastającej temperatury oraz mikroplastiku na parametry historii życia skorupiaków planktonowych – rozwielitek. Organizm badawczy stanowiły wioślarki z rodzaju Daphnia, które przyczyniają się do samooczyszczania akwenów wodnych. Obecnie przygotowuje się do publikacji wyników swoich badań przeprowadzonych pod kierownictwem mgr Marcina Żebrowskiego, doktoranta Zakładu Hydrobiologii Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego, i dr hab. Andrzeja Mikulskiego. 

Oliwia odnosi sukcesy na arenie międzynarodwej – zdobyła Third Grand Award oraz Special Award – China Association for Science and Technology podczas Regeneron International Science and Engineering Fair 2023. W polskiej edycji European Union Contest for Young Scientists została wyróżniona tytułem Odkrycia. 

Swoją wiedzę wykorzystuje także w celach społecznych – z koleżanką przeprowadziła kampanię społeczną, służącą poprawie stylu życia dzieci, a w szczególności ich odżywiania.

Aleksandra Kobyłecka

Aleksandra Kobyłecka 

Aleksandra to wszechstronna młoda naukowczyni, która prowadzi badania i projekty oraz osiąga sukcesy w medycynie. Jest autorką projektu badawczego z zakresu mikrobiologii i kardiologii pt. „Potencjalne wykorzystanie octu jabłkowego i ekstraktu z pestek grejpfruta w prewencji zapalenia wsierdzia spowodowanego bakterią Staphylococcus epidermidis”. 

Jej projekt badawczy prezentowany podczas High School Students' Session w ramach International Medical Congress of Silesia zajął pierwsze miejsce. Aleksandra to finalistka London International Youth Science Forum (spośród 400 uczestników forum wybrano 12 autorów najlepszych prac) oraz polskiej edycji konkursu Unii Europejskiej dla Młodych Naukowców „Odkrycia” (do finału trafiło 19 najlepszych prac naukowych). 

Odbyła już klika staży: w Zakładzie Mikrobiologii i Laboratoryjnej Immunologii Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Łodzi, Klinice Elektrokardiologii Centralnego Szpitala Klinicznego  UM w Łodzi, Klinice Diagnostyki i Leczenia Zaburzeń Snu w Łodzi.

Jest wolontariuszką w Środowiskowym Domu Samopomocy dla osób z niepełnosprawnościami psychicznymi i fizycznymi w Brzezinach. 

Agata Kozajda

Agata Kozajda 

Agata, która znalazła się na liście „100 Women of 2022” magazynu Forbes, ma szczególne osiągnięcia w dziedzinie chemii i biologii. Realizuje pracę badawczą „In Vino Veritas – wpływ miRNA obecnych w czerwonym winie na choroby układu krążenia”. Jest współautorką artykułu „Comparison of B-like Importion Activation via Froskolin Stimulation in Normal Vs. Breast Cancer Cells”. Absolwentka 54. Międzynarodowej Naukowej Szkoły Letniej ISSI Instytutu Weizmanna w Izraelu. Stażystka w Instytucie Chemii Fizycznej PAN (pod kierownictwem dr hab. Martina Jonsson-Niedziółki), Centrum Nowych Technologii UW w Laboratorium Fotosyntezy i Paliw Słonecznych (pod kierownictwem prof. Joanny Kargul), Department of Vascular Biology and Immunology w Instytucie Weizmanna w Izraelu (pod kierownictwem prof. Rony’ego Segera). Jest również wolontariuszką w szpitalach i laboratoriach. 

Karolina Markiewicz

Karolina Markiewicz 

Karolina osiąga liczne sukcesy w dziedzinie nauk przyrodniczych i ochrony środowiska. Bada, jak ekspansja środowiska naturalnego przez człowieka wpływa na dafnie (słodkowodne zwierzęta planktoniczne). Jest laureatką Ogólnopolskiego Konkursu Naukowego E(x)plory. Zajęła drugie miejsce w konkursie „Mój region: środowisko-rośliny-zwierzęta-produkty” organizowany w ramach IV Międzynarodowego Sympozjum Studenckich Kół Naukowych przez Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, trzecie miejsce i dodatkowo otrzymała nagrodę specjalną China Association for Science and Technology podczas Regeneron International Science and Engineering Fair 2023. 

Zdobyła też wyróżnienie specjalne za umiejętności prezentacji projektu naukowego w polskiej edycji Konkursu Unii Europejskiej dla Młodych Naukowców „Odkrycia”. 

Odbyła 5-miesięczny program wolontariacki w Fundacji Green Door, zajmującej się inicjowaniem badań naukowych i prowadzącej działania w celu wdrożenia innowacyjnych metod ochrony środowiska przyrodniczego. Działa też w grupie Społecznych Instruktorów Młodzieżowych Polskiego Czerwonego Krzyża, pomagając w realizacji różnych projektów PCK. 

Maciej Multan

Maciej Multan

Naukowa ścieżka Macieja związana jest z chemią. Realizuje badania skoncentrowane na optymalizacji syntezy związków z grupy N-fenacylobenzimidazoli, wykazujących bardzo dobre właściwości przeciwgrzybicze przeciw popularnemu grzybowi Candida albicans, a więc posiadające wysoki potencjał zastosowania jako substancje czynne w antymikotykach (to odpowiednik antybiotyków, z tym że skierowane są nie przeciwko bakteriom, a grzybom). W ramach indywidualnego stażu w Instytucie Chemii Organicznej PAN pod kierunkiem dr Marka Grzybowskiego prowadzi prace badawcze związane z syntezą nowych fluorescencyjnych pochodnych barwników z grupy chinakrydonów o obiecujących właściwościach optycznych (m.in. w kontekście zastosowania w panelach słonecznych jako związki umożliwiające wykorzystanie energii dostarczanej przez słońce w znacznie szerszym zakresie niż obecnie). Maciej to stypendysta „Queen Hedvig Scholarship” i laureat programu grantowego Talenty Jutra. Jako wolontariusz angażuje się w liczne akcje charytatywne i działania Stowarzyszenia Społeczników „Ariadna” i Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Brał udział w projekcie „Druha we mnie masz” – stworzonym wiosną ubiegłego roku przez polską młodzież w celu niesienia pomocy rówieśnikom z Ukrainy.

Krzysztof Nowak

Krzysztof Nowak

Zgodnie z nazwą konkursu Kreatorzy Innowacji, w którym zajął pierwsze miejsce – Krzysztof to kreator i wynalazca. Autor prototypu łazika marsjańskiego i urządzenia medycznego typu Da Vinci. Stworzył projekt lewitatora akustycznego, którego użycie testuje w logistyce produkcyjnej. Zdobył pierwsze miejsce podczas Olimpiady Innowacji Technicznych i wynalazczości. Bierze udział w szkolnych akcjach charytatywnych i jest liderem podczas wymian młodzieżowych.

Maciej Pytka

Maciej Pytka

Domeną Macieja są nowe technologie. Jest współautorem projektu wykorzystania VR w edukacji technicznej, który w konkursie Tech Minds otrzymał wyróżnienie Orange, a zespół został zaproszony do laboratoriów 5G firmy. Jest też liderem zespołu pracującego nad biopolimerami do druku 3D bazującymi na skrobi. Maciej to laureat konkursu grantowego Tech Minds 2 oraz organizowanego przez UMCS ogólnopolskiego konkursu „3D EduArt” (I miejsce w kategoriach: najlepszy wydruk 3D i najlepszy projekt do druku 3D). 

Aktywnie działa w kółku robotycznym i jest zaangażowany w organizację dni otwartych w szkole. 

Maria Raniszewska

Maria Raniszewska 

Maria łączy rozwój naukowy z działalnością na rzecz innych. Trzykrotnie nagrodzona w konkursie Science Challenge (wyróżnienie za badania na temat wpływu rodzaju żarówek w światłach samochodowych na widoczność pieszego, pierwsze miejsce za badania nad widzeniem kolorów przez konie na podstawie częstotliwości błędów na różnokolorowych przeszkodach w konkurencji skoków, drugie miejsce za domową hodowlę bakterii i badania nad rodzajem i ilością bakterii na różnych „powierzchniach życia codziennego”). Jej projekt: „AllEars. Ładowarka kinetyczno-solarna do aparatów ślimakowych” znalazł się w top 10 Wrocław E(x)plory 2022. Uczestniczyła w międzynarodowym programie mentoringowym Girls Global Ready (gdzie zdobyła wyróżnienie za jeden z projektów). W ramach ARTEMIS Erasmus i we współpracy z Microsoft wykonała projekty: Brain Impact Simulator i Robotic Hand. Maria – jako przewodnicząca Szkolnego Koła Wolontariatu Da Vinci – brała udział w ponad 80 akcjach, współorganizując większość z nich, wspierając m.in. Fundację „Mam Marzenie”, Fundację „Na Tak”, Schronisko dla zwierząt w Skałowie, Dom Samotnej Matki w Kiekrzu, szkoły w Namibii, rodziny we Lwowie w Ukrainie, Hospicjum Palium w Poznaniu.

Diana Serjant

Diana Serjant

Diana poszukuje innowacji w ochronie środowiska i naukach przyrodniczych. Bierze udział w wielu przedsięwzięciach naukowych, a obecnie realizuje projekty: Grzyby (koncentrujący się na zbadaniu, czy grzyby wytwarzają konkretne impulsy elektryczne w sytuacjach stresowych, takich jak np. choroby drzew), Rhizobiotic (praca nad stworzeniem ekologicznego nawozu opartego na bakteriach, które kontrolują produkcje etylenu w roślinach) oraz Biogazownia (zespół uczniów ze szkoły Diany pracuje nad stworzeniem w szkole biogazowni wykorzystującej odpady ze szkolnej stołówki do produkcji biogazu i energii elektrycznej). Finalistka Olimpiady Innowacji Technicznych w Ochronie Środowiska oraz Ogólnopolskiego Konkursu Naukowego „E(x)plory”. Angażuje się w akcje charytatywne, m.in. brała udział w maratonie listów do Amnesty International.

Mateusz Skupień

Mateusz Skupień

Mateusz to wynalazca i innowator. Jest laureatem i zdobywcą Złotego Indeksu II edycji Konkursu na Najlepszego Ucznia Rzeczpospolitej Polskiej „Uczeń z Pasją”. Wśród jego osiągnięć są brązowe medale na Międzynarodowej Warszawskiej Wystawie Wynalazków IWIS i Międzynarodowych Targach Wynalazków i Innowacji INTARG w Katowicach. Jest też laureatem Ogólnopolskiej Olimpiady Innowacji Technicznych w Telekomunikacji i Informatyce Blok Teletechniczny, finalistą Ogólnopolskiej Olimpiady Innowacji Technicznych w Ochronie Środowiska i Ogólnopolskiego Konkursu „Młody Innowator” (XVI edycja). W latach 2020 – 2022 skonstruował łódź pomiarową do badania jakości wody „Wodnik” (finalista Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości), autonomicznego psa przewodnika dla osób starszych i niewidomych (finalista Olimpiady Innowacji Technicznych i Wynalazczości), asystenta parkowania dla osób starszych i niepełnosprawnych (laureat konkursu El-Robo-Mech). Ostatnio wykonał projekt badawczy z zakresu ekologii „Deszczówkowy detoks – badanie i wykorzystanie w codziennym życiu wody deszczowej” (finalista Olimpiady Innowacji Technicznych). 

Mateusz jest wolontariuszem w Specjalnym Ośrodku Wychowawczym Zgromadzenia Sióstr Służebniczek NMP NP w Jarosławiu. Angażuje się w akcje „Góra Grosza” i „Szlachetna Paczka” oraz w pomoc dla hospicjum. 

Ada Świerżewska

Ada Świerżewska

Ada osiąga sukcesy w chemii, biologii, matematyce i chętnie dzieli się wiedzą. Odbyła staż w firmie farmaceutycznej Polfa Tarchomin (jako najmłodsza stażystka w historii firmy). Brała udział w pracach Działu Analityki. Wśród osiągnięć Ady są srebrne medale w Brytyjskiej Olimpiadzie Chemicznej i Brytyjskiej Olimpiadzie Biologicznej oraz brązowe medale w Brytyjskim Matematycznym Challenge’u i Lavoisier International Chemistry Olympiad. Jest mentorką w ramach projektu „Zwolnieni z Teorii” (w trakcie olimpiady wsparła 30 zespołów projektowych). Angażuje się w działalność stowarzyszenia Mary i Max, gdzie pomaga osobom w spektrum autyzmu. 

Weronika Woroszczuk

Weronika Woroszczuk

Weronika to kreatorka innowacji, a jej domeną jest branża IT. Jest autorką aplikacji mobilnej służącej nawigacji do najbliższego schronu w ramach projektu SchronMapp. Współpracowała przy projekcie Sprawne Miasto, którego założeniem są m.in. aktywizacja obywatelska i uproszczenie sposobu zgłaszania usterek w polskich gminach. Wśród jej osiągnięć są: brązowy medal w International Warsaw Invention Show 2022 oraz finały Ogólnopolskiego Konkursu Naukowego E(x)plory, Ogólnopolskiego Konkursu Młody Innowator 2022/2023 i Olimpiady Zwolnieni z Teorii. 

Angażuje się w działania na rzecz zwiększania zainteresowania wśród kobiet branżą IT. 

Zofia Zakrzewska

Zofia Zakrzewska

Zofia osiąga sukcesy i dzieli się wiedzą w ramach nauk ścisłych. Współtworzyła prowadzone na Politechnice Śląskiej projekty: „Określenie wpływu czynników środowiskowych i laboratoryjnych na precyzję określenia mocy dawki w datowaniu luminescencyjnym obiektów archeologicznych” (jego rezultaty zaprezentowała podczas sesji posterowej na MACH23 – Methods of Absolute Chronology) i „Opracowanie chronologii pozostałości po historycznych szybach górniczych z okolic Tarnowskich Gór w oparciu o datowania radiowęglowe i luminescencyjne” (prezentacja rezultatów podczas sesji referatowej MACH23 – Methods of Absolute Chronology). Zdobywczyni pierwszego miejsca w Ogólnopolskim Konkursie Przyrodniczym z elementami Astronomii i Kosmologii „Międzygwiezdny pył” i finalistka Ogólnopolskiego Konkursu Naukowego E(x)plory. Brała udział w międzynarodowym projekcie Under the Same Sky Erasmus+. Prowadzi zajęcia, których celem jest zainteresowanie młodszych naukami ścisłymi.

Aleksandra Janic

Aleksandra Janic 

Aleksandra to badaczka i konstruktorka, której domeną są fizyka i nauki przyrodnicze. Jest srebrną medalistką International Young Physicists’ Tournament. Właśnie konstruuje mało znany światu wodny instrument, jakim jest „hydraulophone”, który zaprezentuje na 13. Ogólnopolskim Festiwalu Nauki Przyrodnicze na Scenie, na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. W ciągu zaledwie kliku miesięcy (od września do kwietnia) opracowała cztery problemy naukowe, które wymagają dużego wkładu zarówno teoretycznego, jak i badawczego, wykraczającego poza wiedzę szkolną. Jeden z problemów, który bada, znajduje się na liście nierozwiązanych zagadnień fizyki. 

Angażuje się też w różne akcje charytatywne. Ostatnio do zbiórki pieniędzy na rzecz Wrocławskiego Schroniska dla Zwierząt udało jej się włączyć całą klasę. 

Jan Kozłowski

Jan Kozłowski 

Jan odnosi naukowe sukcesy w chemii, biologii i naukach medycznych. Odbył staże w Instytucie Chemii Fizycznej PAN i Centrum Nowych Technologii Uniwersytetu Warszawskiego. W ramach programu „Zdolni” współpracuje ze studentem medycyny na Uniwersytecie w Cambridge. Finalista Olimpiady Biologicznej i Olimpiady Statystycznej.

Współtworzył pracę przeglądową na temat glejaka wielopostaciowego – opracował temat terapii z wykorzystaniem inhibitorów VEGF i EGFR. Poster z wybranymi zagadnieniami został zaprezentowany na studenckiej konferencji „Genomica”. Jan jest animatorem w ruchu Światło-Życie. 

Iga Łobińska

Iga Łobińska 

Iga to młoda interdyscyplinarna naukowczyni specjalizująca się w naukach ścisłych i psychologii. Otrzymała nagrodę za ukończenie programów wymian młodzieżowych Erasmus+: „Destination: Happiness” oraz „Transdigital Education”.
Jest autorką prac naukowych z zakresu biologii, chemii, matematyki i psychologii oraz krytycznych rozpraw z dziedziny teorii wiedzy. Uczestniczyła w School of Molecular and Theoretical Biology 2023 w Tartu, gdzie pracowała w zespole nad zaprojektowaniem racjonalnego kształtu przeciwciała dla wirusa SARS-CoV-2, oraz w letniej szkole Neurocamp w Monachium w 2022 roku – gdzie pracowała w zespołach, które zajmowały się zagadnieniam takimi jak: modelowanie zwierzęcych zachowań w oparciu o Machine Learning. 
Pełniła funkcję przewodniczącej Komisji do spraw Sportu i Rekreacji w Młodzieżowej Radzie Miasta Świdnik. Uczestniczy w realizacji projektów Europejskiego Parlamentu Młodzieży (EYP).
Jej pasją jest judo, które trenuje od czwartego roku życia. Obecnie ma brązowy pas i jest na drodze do uzyskania stopnia mistrzowskiego (1 DAN). Chętnie pomaga młodym sportowcom, prowadząc treningi i sędziując zawody. W tym roku zajęła 7. miejsce na Mistrzostwach Polski Juniorek i Juniorów. W latach 2020-2021 była w składzie reprezentacji zarówno województwa lubelskiego, jak i Polski w kategorii Juniorek i Juniorów Młodszych w judo. 

Zuzanna Iwan

Zuzanna Iwan 

Zuzanna to zdobywczyni medali na międzynarodowych konkursach naukowych – złota podczas British Biology Olympiad, British Chemistry Olympiad oraz Lower 6th Chemistry Challenge i srebra na British Physics Olympiad. Odbyła staż w Instytucie Chemii Organicznej PAN, a obecnie praktykuje w Tartu w School of Molecular and Theoretical Biology, gdzie wraz z zespołem z University of California Santa Cruz pracuje nad modułem dekontaminacyjnym. Jednocześnie pomaga studentom z Imperial College London w projekcie satelity – modeluje stabilności aluminium w warunkach niskiej orbity okołoziemskiej, wykorzystując nietypowe metody dynamiki molekularnej. 

Zuzanna chętnie dzieli się wiedzą – organizuje międzynarodowe obozy matematyczne Maths Beyond Limits, udzielała korepetycji pacjentom w hospicjum domowym oraz w Klinice Matmy.

Maksymilian Paczyński

Maksymilian Paczyński
Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Iłży

Finalista ogólnopolskiego konkursu informatycznego IntelAI4Youth, którego celem było stworzenie projektu opartego o algorytmy sztucznej inteligencji. Zdobywca pierwszego miejsce podczas Intel AI Global Impact Festival (jednego z największych globalnych konkursów polegających na stworzeniu projektu opierającego się na algorytmach uczenia maszynowego). Otrzymał tytuł „Digital Sharpers” przyznawany wybitnym osobowościom cyfrowego świata oraz w uznaniu za wkład w rozwój polskiej gospodarki. Stworzył innowacyjny projekt sztucznej inteligencji „FATIK”, który zapobiega zaśnięciu za kierownicą. Jest prelegentem na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych.

Oliwia Raniszewska

Oliwia Raniszewska
​Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu

Laureatka Konkursu Naukowego Explory. Współautorka i autorka projektów i wynalazków takich jak np. Aquacollector – przenośne urządzenie do zbierania i utylizacji zanieczyszczeń syntetycznych z akwenów, EcoImpact – rozwiązanie do przyjaznej środowisku utylizacji tworzyw sztucznych. Obecnie pracuje nad urządzeniem do domowej kontroli skanów skórnych o nazwie SkinPreventer. Laureatka i finalistka wielu konkursów i olimpiad.

Działa na rzecz popularyzacji nauki – współautorka artykułów naukowych m.in. na Technology Org. Działaczka społeczna – w ramach programu Zwolnieni z Teorii, realizowała projekt dotyczący promowania profilaktyki chorób cywilizacyjnych. 

Marek Rauchfleisz

Marek Rauchfleisz 
Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu

Reprezentując Polskę na konkursie naukowym dla uczniów Regeneron iSEF (International Science and Engeneering Fair) w USA, zdobył tytuł finalisty i trzecie miejsce w kategorii Environmental Engineering oraz otrzymał nagrodę specjalną przyznaną przez Amerykańskie Towarzystwo Meteorologiczne. Dwukrotny finalista Europejskiego Konkursu Statystycznego organizowanego przez Komisję Europejską i Eurostat w Luksemburgu. Jedyny uczeń w Polsce, który otrzymał dwa tytuły laureata w Olimpiadzie Innowacji Technicznych i Wynalazczości (w obu kategoriach). Jako jeden z dwóch Polaków zakwalifikował się na European Space Camp w Norweskiej Bazie Rakietowej, gdzie wraz z zespołem pracował nad projektem ponaddźwiękowej rakiety stratoferycznej do celów badawczo-naukowych. Zdobywca nagrody WIPO Best School Inventor przyznawanej przez Światową Organizację Własności Intelektualnej w Genewie, nagrody Europejskiego Urzędu Patentowego oraz tytułu Ambasadora Innowacji za promocję kraju na międzynarodowych wystawach innowacji. Posiada tytuł Ambasadora Szkolnej Wynalazczości przyznawany przez Urząd Patentowy RP.

Julia Gierszewska

Julia Gierszewska
Uniwersyteckie Liceum Ogólnokształcące w Toruniu 

Realizatorka prac badawczych „Wpływ różnych rodzajów pokarmu na cykl rozwojowy aretmii (Artemia salina)” oraz „Wpływ naparu z liścia orzecha włoskiego (Juglans regia L.) na kiełkowanie, początkowy wzrost i biomasę fasoli zwykłej (phaseolus vulgaris L.) w zależności od pH gleby”. Obecnie realizuje pracę badawczą „Wpływ rozmieszczenia nawłoci (Solidago spp.) na zróżnicowanie gatunkowe roślin występujących wzdłuż linii brzegowej Brdy w Tryszczynie”. 

Zwyciężczyni i finalistka wielu olimpiad i konkursów z dziedziny chemii i biologii oraz laureatka programu Adamed SmartUP w dziedzinie medycyny i nauk medycznych. 

Emil Kielar

Emil Kielar 
V Liceum Ogólnokształcące w Bielsku-Białej

Zdobywca pierwszego miejsca w polskiej edycji CanSat 2022. Uczestnik finału europejskiego tego konkursu – w projekcie budowa sondy wyniesionej na pokładzie rakiety „Solaris”, która prowadziła misję badawczą dotyczącą oceny stanu zdrowia roślinności na danym terenie.

Laureat olimpiad i konkursów z matematyki, fizyki, bezpieczeństwa i obronności. Autor artykułu naukowego pt. „Image analysis with the OPENCV library” w ramach XI International Conference of Students nad Young Scientists „Engineer of XXI Century”.

Dawid Kopik

Dawid Kopik
II Liceum Ogólnokształcące w Lesznie im. Mikołaja Kopernika

Laureat programu ADAMED SmartUP 2022. Jeden ze zwycięzców największego w Polsce konkursu o tematyce kosmosu – Cosmic Challenge: Pathfinder 2022. Zdobywca pierwszego miejsca w konkursie „Mars – zawód przyszłości” organizowanego przez Politechnikę Wrocławską i firmy z sektora kosmicznego. Laureat i finalista konkursów i olimpiad. 

Angażuje się w lokalne akcje wolontariackie, m.in. pomaga osobom starszym zrozumieć nowe technologie – jego działalność w tym zakresie opisał m.in. Instytut Lema.

Amelia Kudasik

Amelia Kudasik 
V Liceum Ogólnokształcące im. Augusta Witkowskiego w Krakowie

Realizatorka projektów naukowych dotyczących eutrofizacji, neuronauki w ramach stypendium z The New York Academy of Sciences. W ramach stypendium Women in STEAM z The Cambridge Centre of International Reseach pracowała nad projektem z neuronauki dotyczącym procesów pamięci. Laureatka wielu konkursów. 

Twórczyni Cracow Science Slam – konferencji naukowej dla młodych badaczy. Członkini Rady Młodzieżowej Krakowskiego Młodzieżowego Towarzystwa Przyjaciół Nauk i Sztuk. Tworzy i publikuje artykuły naukowe w ramach działalności Koła Naukowego Biologii Molekularnej UW i Technology Org.

Wiktoria Bazan

Wiktoria Bazan 
XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica

Realizatorka interdyscyplinarnego projektu budowy fotobioreaktora w ramach grantu naukowego „Ochota na Naukę”. Przeprowadziła badania nad hodowlą alg gatunku Chlorella Vulgaris. Popularyzuje astronomię, m.in. współpracując z portalem Astronet. Laureatka wielu konkursów i olimpiad matematycznych i informatycznych. Reprezentowała Polskę na European Junior Olumpiad in Informatics.

Daniel Czech

Daniel Czech 
Technikum nr 1 im. Stanisława Staszica w Zespole Szkół Technicznych w Rybniku

Młody lider innowacji – wykonał trzy innowacyjne urządzenia do badania jakości powietrza. Laureat Konkursu Naukowego Explory, złoty medalista @The 6th International Invention Competition 2021 w Kanadzie, gdzie otrzymał także Best Young Inventor Award oraz Canadian Special Award. Członek zarządu Koła Robotów Mobilnych „Robotic Team”. Brał udział w organizacji Międzynarodowego Turnieju Robotów „Robotic Tournament”.

Karolina Dąbrowska

Karolina Dąbrowska 
​XIV Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica

Wykonawczyni projektu badawczego „Opracowanie implantu kostnego do leczenia osteoporozy” w ramach stażu badawczego na Politechnice Warszawskiej. Laureatka stypendium Queen Hedvig's Scholarship, w ramach którego wyjechała do Doliny Krzemowej w USA. Odbyła staż badawczy na Wydziale Chemii Politechniki Warszawskiej oraz cykl indywidualnych praktyk laboratoryjnych na Politechnice Warszawskiej, podczas którego badała zjawisko iluzji optycznej. Wolontariuszka „Kliniki Matmy” – udziela korepetycji z chemii pracownikom służby medycznej

O programie

Fundacja Empiria i Wiedza uruchamia program stypendialny „Empiriusz” skierowany do uczniów szkół ponadpodstawowych, którzy mają szczególne uzdolnienia w co najmniej jednej dziedzinie wiedzy z nauk ścisłych. Wnioski o stypendium można składać do 31 lipca. rzygnięciu w Regulaminie). 

Krok po kroku:

  1. Zapoznaj się z regulaminem i upewnij się, że spełniasz kryteria.

  2. Poproś dyrektora/nauczyciela/opiekuna naukowego o rekomendację. Wzór rekomendacji stanowi Załącznik nr 3 .

  3. Jeśli jesteś osobą niepełnoletnią poproś rodziców/opiekunów prawnych o uzupełnienie i podpisanie oświadczenia – Załącznik nr 4.

  4. Zarejestruj konto w generatorze wniosków – generator.empiriaiwiedza.pl. W rubryce „Typ wnioskodawcy” wybierz „Osoba prywatna”.

  5. Po zarejestrowaniu konta uzupełnij dane profilu (zakładka „Profil”).

  6. Wypełnij formularz stypendialny (zakładka „Złóż wniosek” – wybierz projekt „Empiriusz”).

  7. Do formularza dołącz linki obligatoryjnych załączników zgodnie z regulaminem. Załączniki powinny zostać umieszczone w chmurze w formacie PDF, podpisane nazwą załącznika i Twoim imieniem i nazwiskiem, np. Rekomendacja_Empiriusz_Jan_Kowalski. W ustawieniach załączników powinny one zostać udostępnionej każdej osobie, posiadającej udostępniony link. Adresy URL załączników powinny zaczynać się od https:// 

  8. Złóż wniosek do  31.07.2023 i oczekuj na rozstrzygnięcie (więcej o rozstrzygnięciu w Regulaminie). 

31 lipca zakończyliśmy nabór wniosków w II edycji programu.
Wpłynęło 750 wniosków.
W tej chwili Kapituła Stypendialna ocenia złożone aplikacje. Wyniki zostaną ogłoszone na naszej stronie i w social mediach do 10 września 2023.

Przedstawiamy Kapitułę Programu:

Paweł Chorążka

Paweł Charążka

Dyrektor Departamentu Zarządzania Zmianami i Procesami w Banku Gospodarstwa Krajowego

Z sektorem finansowym związany od 2005, pracował dla Citi Banku Handlowego, Raiffeisen Banku oraz od blisko 5 lat Banku Gospodarstwa Krajowego, wcześniej zdobywał doświadczenie w branży produkcyjnej oraz FMCG.
Entuzjasta zarządzania projektami i optymalizacji procesowych jako metody transformacji modelu operacyjnego i budowania wartości organizacji. Członek Zarządu PMI Polska w latach 2008 – 2010 odpowiedzialny za rozwój sieci oddziałów.
Zespoły PMO, którymi zarządzał zdobywały szereg nagród i wyróżnień w ogólnopolskich konkursach PMO Award oraz IPMA Best PMO doceniających dojrzałość zarządzania projektowego.
Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej.

Prof. dr hab. Jan Fazlagić

Prof. dr hab. Jan Fazlagić

profesor Uniwersytetu Ekonomicznego
w Poznaniu. Ekspert od zarządzania wiedzą, edukacji, innowacyjności oraz zarządzania kapitałem intelektualnym  a także samorządu terytorialnego. Jeden z prekursorów Knowledge Management w Polsce. W latach 2017-2020 był ekspertem Narodowego Instytutu Samorządu Terytorialnego (NIST), jednostce podległej Ministerstwu Spraw Wewnętrznych i Administracji.  Odpowiadał m.in. za opiniowanie aktów prawnych, opracowywanie ekspertyz oraz reprezentowanie NIST w gronach ogólnopolskich i międzynarodowych, między innymi w Parlamencie Europejskim (w ramach projektów związanych z e-demokracją). W latach 2018-2020 Przewodniczący Rady Programowej Akademii Menedżera Innowacji przy PARP. Dyrektor ds. zarządzania wiedzą w Spółce Celowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. W latach 2019-2021 kierownik projektu badawczego „Enhancing climate mindset in V4 countries” Europejskiej Agencji EIT/Climate-KIC oraz Funduszu Grupy Wyszehradzkiej realizowany w Uniwersytecie Warszawskim. Od 2022 roku współpracuje z Fundacją „Empiria i Wiedza” oraz Think-Tankiem „Instytut Poznański”.

Marcin Gawlik

Marcin Gawlik

Departamentu Ryzyka Kredytowego Sektora Publicznego i Przedsiębiorstw w BGK

W bankowości pracuje od ponad 20 lat, w tym ponad 15 lat na stanowiskach menedżerskich. Przed BGK pracował w dużych bankach komercyjnych (BPH, Pekao, Deutsche Bank, mBank). Jego obecna rola związana jest z oceną projektów, które wymagają bankowego wsparcia kredytowego. Wiele z nich to projekty rozwojowe i innowacyjne.

Ma pozytywne nastawienie, spore doświadczenie menedżerskie i chęć wsparcia osób chcących budować bądź rozwijać swoje kompetencje menedżerskie dlatego zdecydował się pełnić rolę mentora w wewnętrznych programach rozwojowych BGK. Ma doświadczenie min. związane z rozwiązywaniem konfliktów w zespole, tworzeniem nowych zespołów, rekrutacją, radzeniem sobie ze złymi emocjami (swoimi i zespołu), delegacją kompetencji oraz organizacją pracy.

Horacy Dębowski

Horacy Dębowski

Wicedyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej. Członek Grupy Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej. W latach 2010–2017 ekspert w Instytucie Badań Edukacyjnych. Uczestniczył w pracach nad przygotowaniem i wdrożeniem zintegrowanego systemu kwalifikacji. Był ekspertem Ośrodka Rozwoju Edukacji w projekcie tworzenia podstaw programowych kształcenia w zawodach. Od ponad 10 lat prowadzi wdrożeniowe w obszarze szkolnictwa zawodowego i rynku pracy dla polskich ministerstw oraz instytucji Unii Europejskiej. Uczestniczył m.in. w projektach doradczych poświęconych edukacji w Macedonii Północnej, Gruzji, Ukrainie oraz Anglii, Szkocji i Walii. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, kierunek ekonomia, w której realizuje międzynarodowe projekty badawcze poświęcone tematyce rozwijania umiejętności.nański”.

Zuzanna Piasecka

Zuzanna Piasecka

Prezeska Fundacji Empiria i Wiedza swoją filantropijną działalnością wpływa na poziom edukacji w kraju                            i propagowaniu dostępu do najlepszych uczelni na światowym poziomie.

Z ogromnym zaangażowaniem buduje sieci powiązań między biznesem a strefą społeczną pomiędzy światem nauki a pragmatyzmem polskiej edukacji. Docierając do miejsc, w których szczególnie trudno o pozycję w rankingu, wspiera mentalnie oraz materialnie przez co wpływa na jakość wyników i osiągane efekty.

Na co dzień mentorka, menedżerka zespołów partnerstwa biznesowego oraz promotorka continuous feedback. Jako Liderka projektów HRowych i Społecznych zajmuje się transformacją kulturową, rozwojem kompetencji menedżerskich oraz optymalizacją procesów z wykorzystaniem nowych technologii.

Prywatnie, propagatorka idei „zero waste” i ochrony środowiska, miłośniczka rozwoju duchowego i pieszych wędrówek. W stałej podróży do miejsc, które mają ukryty sens, spotyka i łączy życiową mądrość z doświadczeniem. Kobieta o wielkim sercu do ludzi i pracy na rzecz ich rozwoju.

Prof. Katarzyna Matczyszyn

Prof. Katarzyna Matczyszyn

profesor Politechniki Wrocławskiej oraz profesor wizytujący w Centro Nazionale de Ricerche w Pozzuoli we Włoszech. Już od czasu studiów magisterskich miała okazję pracować w różnych, międzynarodowych zespołach naukowych zarówno w Polsce jak i w Wielkiej Brytanii (Kingoston University w Londynie, University of St Andrews w Szkocji), we Francji (Universite d’Angers, Commisariat a l’Energie Atomique w Saclay, Ecole Normale Superieure de Cachan, Unviersite Pierre et Marie Curie w Paryżu, Universite de Rennes 1, Ecole Normale Superieure de Lyon etc.), w Hiszpanii (Politecnica de Madrid), czy też w Australii (Australian National University w Canberze). Niedawno odbyła staż w University of Colorado w Boulder w USA oraz była gościem University of Hiroshima w Japonii. Zbudowała zespół wokół 3 główych projektów naukowych w interdyscyplinarnej dziedzinie biofotniki składający się głównie ze wspaniałych, młodych osób, przed jak i po doktoracie. Jej dorobek naukowy to obecnie ponad 120 publikacji w międzynarodowych, uznanych czasopismach i ponad 1700 oryginalnych cytowań, h-index 24.

Sebastian Herod

Sebastian Herod

Absolwent takich uczelni jak Stanford University, Universitat de Littoral, Politechnika Wrocławska , Franklin University, Wyższa Szkoła Bankowa posiada tytył Executive MBA

Swoją karierę zawodową rozpoczynał w Computerland a następnie w zdobywał doświadczenie w polskich i międzynarodowych korporacjach IT.

Współzałożyciel i prezes SI-Ecommerce  - Dziś ponad 100 osób pracujących dla klientów na rynku polskim i światowym.

Od 2021 również wiceprezes Lukardi SA notowanej na NewConnect spółki IT.

Od kilku lat angażuje się w budowę i rozwój Startupów w Polsce oraz wsparcie młodzieży.

Współpracuje z uczelniami – Politechnika Wrocławska i Collegium da Vinci celem rozwoju studentów i budowy przyszłej kadry.

Od ponad 10 lat skutecznie łączy biznes z nauką organizując programy stażowe i praktyki dla licealistów i studentów.

Agata Diakun

Agata Diakun

Lekarka, specjalistka chirurgii ogólnej.

Absolwentka wydziału lekarskiego Uniwersytetu Medycznego im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.  Stypendystka Deutsche Gesellschaft für Chirurgie. Mieszkała i kształciła się we Wrocławiu, Lwowie, Dreźnie, Berlinie i Monachium.

Od 2015 r. z zaangażowaniem pracuje w Uniwersyteckim Szpitalu Klinicznym we Wrocławiu.

Od 2018 r. wykłada na Uniwersytecie Medycznym im. Piastów Śląskich we Wrocławiu.

Konsekwentnie rozwija swoje zainteresowania oraz umiejętności na stażach i kursach w kraju i za granicą.

W pracy doktorskiej skupiła się na poszukiwaniu innowacyjnego sposobu leczenia pacjentów z rozsianym procesem nowotworowym zajmującym jamę otrzewnej.

W swojej pracy kładzie nacisk na szacunek do człowieka, rzetelność oraz profesjonalizm.